Calator in Costa Rica – Pura Vida Experience – San Jose & Tortuguero (partea IV)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Costa Rica –  Pura Vida Experience – ultima parte

Parasind Peninsula Osa, ne indreptam agale catre Puerto Jimenez, un pic tristi, pentru ca realizam dupa toate aceste zile minunate, ca urmeaza ca aventura noastra in Costa Rica sa se apropie de final. Cel putin, asta urma pentru o parte dintre noi.

Ajungem in scurt timp la “aeroportul” din Puerto Jimenez, care este situat gard in gard cu cimitirul din sat. Foarte practic as putea spune si eficient daca ne gandim la logistica…

Natura AirAvionul nostru sau cum imi place sa ii spun, vulturul plesuv sau avionul de jucarie soseste si ne imbarcam cu totii catre San Jose. Zborul de 50 de minute decurge lin si frumos oferind privelisti de vis asupra oceanului Pacific, asupra coastei de vest a Costa Ricai si asupra junglei tropicale. Zborul decurge lin, mai exact pana cu 5 minute inainte de aterizare cand traversam muntii vulcanici ce inconjoara San Jose si brusc avionul incepe sa tremure din toate suruburile, sa cada si sa se ridice, sa se lase pe o parte si apoi pe alta si cred ca va puteti imagina panica ce a urmat. Ma rog, se pare ca doar din partea mea si a inca 2-3 persoane. Restul pareau obisnuiti sau pur si simplu nu se manifestau.

Am uitat sa mentionez si faptul ca am plecat cu 1,5 ore intarziere si asta “datorita” domnului Obama care a fost in vizita in Costa Rica in aceasta perioada si baietii au inchis aeroportul pentru domnia lui. Ba mai mult, am avut chiar ocazia sa il vedem si sa ii facem cu mana pentru ca imediat ce am aterizat noi, el a venit pentru imbarcarea spre casa. Am avut chiar onoarea si privilegiul si marele noroc nemaiîntalnit de a privi Air Force One decoland. Whatever…

Am ajuns in scurt timp in San Jose, unde am facut un tur de oras vizitand piata centrala veche din secolul 19, din punctul meu un fel de Rahova, Obor sau Gorjului in care se vinde orice insa se pare ca este un obiectiv senzational in San Jose. De altfel, orasul este foarte interesant, mare lucru nu pot spune ca ai de vizitat insa pulsul comunitatii merita din plin. Oamenii vand de toate pe strada, orasul pare sa nu doarma niciodata, oameni de toate culorile si rasele se perinda pe strazi intr-o combinatie de balcanism, indiano-latin sa ii zicem.

Pregatindu-ma deja moral pentru plecarea in Ecuador, m-am gandit eu la inceputul sejurului, sa intreb partenerii nostri daca am nevoie de vreun vaccin sau nu si bine am facut, pentru ca in aceasta “ultima” zi am aflat ca da, am nevoie de vaccin pentru a intra din Ecuador in Costa Rica din nou pentru a lua zborul spre casa – vaccin pentru febra galbena. Opaaaa, now what???

Ce ne facem, ce ne facem?

Desigur, cum pentru orice problema exista o solutie, solutia a fost, treci Cosmin si fa-ti vaccinul. Vai ce bucurie pentru cineva care s-a eschivat cat a putut de la toate vaccinurile posibile, iata-ma acum pus in fata unei doamne doctor dintr-o farmacie centrala din San Jose care nu vorbeste o boaba de engleza, cu o seringa simpatica in mana, preparand vaccinul impotriva febrei galbene. Platim (se pare ca am facut o alegere buna, pentru ca l-am facut mai ieftin decat in Romania), ne facem curaj, strangem din dinti si vaccinul e gata.

Bun, acum cum demonstrez eu ca mi-am facut vaccinul la vama de exemplu, este intrebarea care imi trece prin minte. Pai simplu ca buna ziua: am nevoie de un certificat international, dar ghici ce, farmacia nu elibereaza asa ceva. Genial oameni buni, genial.

M-am trezit in secunda doi cu o scrisoare de la doctorita, prospectul vaccinului si bonul in mana si cu mesajul ca trebuie sa ma duc la Ministerul Sanatatii din Costa Rica sa imi dea certificat.

Se pare ca ziua asta nu voia sa se termine fara o aventura completa dupa turbulentele zborului de mai devreme.

Noroc ca partenerii nostri s-au oferit sa ma ajute cu tot ce am nevoie, transferuri, translator, etc, pentru a-mi lua certificatul.

Povestea certificatului se petrece peste 3 zile, insa o continui aici pentru ca asa se leaga subiectul. Ajuns in ziua cu pricina, merg impreuna cu unul dintre ghizi la minister pentru a rezolva problema ametitului roman vaccinat in Costa Rica. In minister, stupoare. Oamenii socati de prezenta unui roman in Costa Rica cerand certificat de vaccinat de la Ministerul Sanatatii, isi manifesta totusi interesul de a ma ajuta, tinand totusi sa-mi mentioneze faptul ca hartiile pe care le am sunt suficiente si ca nu am nevoie de certificat. Well…daca tot am venit pana aici, poate merit si eu totusi hartia aia nenorocita. A, da, hartia. Pai noi nu mai eliberam certificate de peste 1 an de zile, dar stati sa vad daca mai gasesc pe undeva un exemplar (conversatia in spaniola desigur). Cautand vreo 10 minute printre cutii, doamna foarte draguta (a se mentiona ca aici oamenii chiar sunt primitori si zambitori, nu ca in institutiile noastre) reuseste sa gaseasca ceea ce spuse dansa, ca ar fi ultimul certificat pe care il mai au in minister.

Si uite asa iata-ma pe mine major si vaccinat in Costa Rica.

In seara zilei vaccinarii am fost invitati si la o petrecere de ramas bun la sediul partenerilor nostri unde am avut cina, am avut parte de cateva bauturi si am impartasit experientele avute pe parcursul acestui tur.

Dupa petrecere si in tot timpul scurs din momentul vaccinarii si pana in cel al certificarii, am plecat impreuna cu o parte dintre colegii de tur, intr-o alta tura suplimentara de 2 zile in zona Tortuguero, asa ca sa omoram timpul inainte de targ. Singur de data asta, pentru ca Diana si-a luat zborul spre casa deja, preluand treburile multe care ard prin Bucuresti.

crocodili in drum spre Manuel AntonioPachira Lodge Tortuguerospider monkeyDupa circa 3 ore de mers cu autocarul si inca 1,5 h cu barca pe canalele din Tortuguero, am ajuns pe coasta Caraibelor, in padurea de mangrove, un fel de laguna Razim-Sinoe combinata cu Gura Portitei si Delta Dunarii, insa in stil tropical. Nu va imaginati Caraibe cu nisipuri albe, ape limpezi si linistite si resorturi All Inclusive. Nu! Aici este un peisaj virgin, cu cateva ECO Lodge in mijlocul junglei unde vii sa te relaxezi, sa vezi multe specii de pasari, flori, mamifere si reptile. Apropo de mamifere, este foarte frumos sa te trezesti cu maimutele sarind pe acoperisul camerei dimineata la ora 4:30. Aici maimutele sunt chiar peste tot, papagalii de asemenea, tucani, pasari colibri dar si aligatori si crocodili. Tururile in zona au insemnat birdwatching, plimbari pe canale si pe plaja dar si timp liber pentru piscina si plaja.

Inapoi in San Jose in data de 7.05, unde ne pregatim pentru cele 3 zile de targ ce aveau sa urmeze.

Cate ceva si despre targ… Pentru a nu intra in detalii prea tehnice, pot sa va spun ca este un targ mult mai bine organizat decat cel de la Romexpo, care este o gluma din punctul meu de vedere, acesta fiind mult mai productiv si eficient. Am reusit sa discutam cu mai toate hotelurile de calitate din zona Guanacaste, hoteluri foarte bune pentru plaja si relaxare. Aceasta zona nu am vizitat-o si de aceea eram interesat sa cunost direct hotelurile si ma bucur ca am avut ocazia. Mai mult, am gasit partenerii pe care ii cautam pentru zona Guatemala, El Salvador, Panama si Honduras dar si pentru Mexic si Paraguay.

Intr-un final si targul s-a incheiat si a venit momentul sa imi iau ramas bun de la Costa Rica pentru cateva zile, pentru ca ma voi intoarce din Ecuador tot aici pentru zborul retur spre casa.

Costa Rica a fost pentru mine una dintre cele mai interesante si inedite experiente de pana acum – a meritat din plin si sper sa am ocazia sa impartasim si cu voi experienta noastra si sa va putem oferi oportunitatea de a vizita si explora aceasta destinatie unica, prin programele inedite pe care le vom lansa in foarte scurt timp.

Inchid pentru moment capitolul Costa Rica aici si deschid cu entuziasm capitolul Ecuador – o noua experienta ce ma asteapta pentru urmatoarele 9 zile, experienta pe care o voi impartasi de asemenea cu voi, in scris, dar si vizual, prin intermediul fotografiilor.

Pura Vida!

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”20px”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=QpC89DiVQuA”][vc_empty_space height=”50px”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row el_class=”nicdark_section nicdark_imgparallax fixed” css=”.vc_custom_1470908918681{background-image: url(https://www.freshholidays.ro/wp-content/uploads/2015/06/vedere-din-camera-1200.jpg?id=4325) !important;}”][vc_column][vc_empty_space height=”70px”][title_nd tag=”h3″ align=”center” title=”Daca povestea calatoriei noastre in Costa Rica te-a inspirat” color=”#ffffff”][vc_empty_space height=”10px”][divider_nd align=”center” color=”#ffffff”][vc_empty_space height=”10px”][title_nd tag=”h3″ align=”center” title=”Iata ce programe iti recomandam pentru o calatorie memorabila in Costa Rica” color=”#ffffff”][vc_empty_space height=”20px”][vc_btn title=”DETALII AICI: FreshHolidays.ro/VacanteCostaRica” style=”custom” custom_background=”#14b9d5″ custom_text=”#ffffff” shape=”square” align=”center” i_icon_fontawesome=”fa fa-paper-plane” add_icon=”true” link=”url:http%3A%2F%2Fwww.freshholidays.ro%2Fvacante-costa-rica%2F||target:%20_blank|”][/vc_column][/vc_row]

Cele mai indragite de catre clientii nostri

Vreau oferta personalizata

Iti putem propune cea mai buna varianta. Luam in calcul peste 40 de criterii cand generam oferta. Nu ne crede pe cuvant! Citeste povestile