Cum am salvat vacantele turistilor Fresh Holidays

Despre actiunile consultantilor Fresh Holidays care au salvat vacantele turistilor in criza coronavirus

Cum am salvat vacantele turistilor Fresh Holidays, in primele 2 luni din era lui Covid-19

Si de ce este smart sa investesti acum in turism.

 

Acest articol este structurat in 2 parti :

  1. Cum a aratat viata noastra la Fresh Holidays in primele 2 luni de cand a inceput nebunia cu pandemia de coronavirus si cum am salvat vacantele turistilor in aceasta perioada.
  2. De ce este poate cel mai bun moment sa investesti in turism, in calatorii in general. (click pentru a acesa acest articol)

 

  1. Cum am salvat vacantele turistilor Fresh Holidays in primele 2 luni de criza Coronavirus.

 

Sa incepem asadar cu inceptul si sa discutam un pic despre cum au aratat aceste prime 2 luni de cand viata noastra a inceput sa se schimbe radical.

 

Cu mult inainte ca Romania sa intre in carantina, in stare de urgenta si sa se ia masurile decise de autoritati, noi, echipa Fresh Holidays, deja ne confruntam cu primele semne ale incertitudinii viitoarelor calatorii.

 

Coronavirus, era un termen nou dar deja impacta violent turismul si vacantele turistilor nostri.

 

La inceput au fost cele din Asia si apoi, parca peste noapte, criza s-a intins la scara planetara.

Noi, inca inainte sa se discute prea mult in Romania despre acest subiect, deja ne confruntam cu rezervari afectate, curse anulate, granite inchise si clienti ale caror vacante erau sau urmau sa fie afectate, in mod cert.

 

La inceput a fost greu, nu am stiut nici noi, cum nimeni nu a stiut in acea perioada, finalul lunii februarie, inceputul lunii martie, ce e de facut si ce va urma.

 

Situatia e evoluat rapid si s-a degradat constant, dar cel mai important este ca noi am ales sa actionam din timp.

 

Ce am facut mai exact?

 

  1. Am contactat noi, din proprie initiativa, persoanele care vor fi afectate, in ordinea datelor de plecare.

In primul rand am inceput sa luam legatura cu turistii ale caror calatorii estimam noi ca vor fi afectate in perioada imediat urmatoare. Inainte ca toata lumea sa inceapa sa se panicheze, noi nu am asteptat sa fim sunati de turisti pentru a ni se cere ajutorul, am decis ca e mai important sa venim primii si sa abordam subiectul pentru a putea lua masurile necesare cu calm, lucizi, fara graba.

 

  1. Am luat legatura cu toti prestatorii de servicii implicati in organizarea calatoriilor turistilor nostri – companii aeriene, hotelieri, parteneri locali sau parteneri din Romania.

 

Deja situatia era clara pentru noi – va urma o perioada in care nimeni nu va mai putea calatori.

Problema cu care ne confruntam in acele zile insa era faptul ca niciun furnizor – companie aeriana, hotel, partener local, nu stia exact ce e de facut si ce se poate face in aceasta situatie.

 

Informatiile veneau din toate partile, de cele mai multe ori contradictorii – stiri, Facebook, mail-uri, comunicate de la companiile aeriene si parteneri, pentru ca nimeni nu stia de fapt la ce sa se astepte si cum sa abordeze situatia.

 

Nu a fost usor sa cernem informatia si sa luam decizii. Dar, cred ca faptul ca am actionat un pic in avans, inainte sa vina “valul” ne-a ajutat in primul rand sa castigam timp si sa putem gestiona situatiile aparute, cu calm si luciditate.

 

Solutiile si actiunile concrete.

 

Dupa ceva timp, au inceput sa apara si solutiile si cum intreaga piata de turism era deja blocata, odata cu extinderea epidemiei in Europa, cu o violenta pe care nu o anticipase nimeni, era clar ca vor urma saptamani, apoi luni grele, dramatice, pentru toti cei din industria turismului. Era clar ca nu vor mai fi incasari, era clar ca se va instaura o panica generalizata, era clar ca nici daca am vrea, nu vom mai putea calatori mult timp de acum incolo.

 

Solutiile propuse la inceput au vizat mai intai zborurile anulate, tarile cu granitele inchise, etc.

 

Aici s-a venit cu propunerea reprogramarii calatoriilor, mai intai peste cateva saptamani si luni apoi toata lumea a realizat rapid ca sansele de a mai calatori undeva in prima jumatate a acestui an, sunt aproape nule. Asa ca ne-am adaptat cu totii si am decis ca in prima faza, ideea cea mai sigura este sa mutam rezervarile care se pot muta, la toamna.

 

Apoi, pe masura ce toata lumea s-a trezit la realitate, lucrurile au inceput sa fie mai clare, dar nu neaparat mai simple. Insa gama de solutii pe care le puteam gasi a inceput sa se diversifice.

 

Iata cateva solutii pe care le-am primit de la companiile aeriene si modul exceptional in care s-au comportat partenerii nostri in aceasta perioada:

  1. Unele companii aeriene cu care colaboram in mod special – Qatar Airways, Air France / KLM, Air Mauritius, Turkish Airlines, etc au venit cu solutia reprogramarii calatoriilor fara costuri suplimenatre chiar si pentru cursele care nu au fost inca anulate. O idee excelenta pentru ca in mod normal, orice modificare a unei rezervari in clasa economy ar fi insemnat costuri suplimentare importante.

 

 

  1. Aceleasi companii, sau majoritatea lor, au introdus inca un beneficiu – varianta voucherului valabil 1 an de zile – practic un credit in sistem cu care iti poti cumpara timp de 1 an de zile un alt bilet de avion pentru o viitoare calatorie, chiar si oricand in 2021. Deci flexibilitatea totala pentru a-ti adapta planurile, fara graba, fara stres.

 

  1. Partenerii nostri locali, s-au comportat exemplar – aici este si lucrul cu care ne mandrim cel mai mult.

 

Toate solicitarile de reprogramare a calatoriilor au fost solutionate de acestia, fara a implica niciun cost suplimentar pentru noi sau pentru turisti . Aici poate parea simplu dar nu e chiar asa. De exemplu, unele rezervari erau programate pentru perioade de low season, de exemplu plecari in lunile mai si iunie in Mauritus si au fost mutate in octombrie sau noiembrie (cand e varf de sezon si e mult mai scump) fara niciun cost suplimentar. Acelasi lucru si pentru alte destinatii – Chile, Peru, Africa de Sud chiar si Bali.

 

In alte situatii, termenele de plata finale erau deja depasite iar turistii nu stiau inca cand vor putea sa reprogrameze noua calatorie, poate doar la anul si am reusit sa anulam serviciile fara nicio penalizare, urmand sa folosim avansurile achitate pentru a reface rezervarea pe anul viitor, la acelasi pret, cand se vor decide turistii.

 

Aici s-a vazut de fapt, relatia exceptionala pe care o avem cu partenerii nostri si solidaritatea de care au dat ei dovada in aceste 2 luni (si inca dau in continuare) si pentru asta vrem sa le transmitem un mare THANK YOU!!!

 

Toate aceste actiuni, luate din timp, comunicarea avuta cu turistii, suportul primit din partea colegilor din toata lumea, au dus la o serie de mesaje de multumire pe care le-am primit de la turistii nostri, de la voi, in aceste 2 luni. Mesajele voastre, va spun sincer, au fost doza de energie pozitiva care ne-a oferit puterea de a merge mai departe, de a ne concentra pe solutii nu pe problema si fara voi, fara intelegerea si cooperarea voastra, a celor care din pacate nu ati mai putut pleca in vacanta in aceasta perioada, nu am fi reusit.

Iata doar cateva dintre aceste mesaje care ne-au incarcat cu energie pozitiva si ne-au aratat ca facem bine ceea ce facem:

 

  1. Carmina – trebuia sa plece in aprilie 2020 in luna de miere in Bali si Gili. Am mutat rezervarea pe luna octombrie. Ne-a transmis mai multe mesaje de multumire si a scris si acest articol pe care va invit sa il cititi:) https://travelwithasmile.net/calatorim-dupa-coronavirus-acum-stamacasa
  2. Cristina – aniversarea a 10 ani  de la casatorie in martie in Mauritius – rezervare mutata fara probleme la final de octombrie
    Cosmin,
    Pot doar sa îți mulțumesc mult pentru ajutor și sa ma bucur ca am decis sa plecam prin agenția ta 🤗.

    Mulțumim pentru update!

     

  3. Diana – consultant agentia Aries Travel – a rezervat pentru turistii agentiei un circuit in Peru si Chile in luna mai – mutat fara niciun cost suplimentar in luna octombrie si noiembrie.

    Servus Cosmin,

    Ma bucur tare mult ca am rezolvat si mutarea acestui circuit, multumesc cu recunostinta pentru implicare!

     

  4. Luminita – vacanta in aprilie in Dubai
    Multumim foarte mult. Sunteti minunati. Abia astepram sa facem urmatoare rezervare. Speram ca in toamna. Este f greu momentul acesta dar sper sa trecem cu bine cu totii peste el. Inca o data va multumim foarte mult. Sanatate va dorim si numai bine.
  5. Cristina – vacanta aprilie-mai in Rep. Dominicana
    Buna Ruxandra,
    Multumesc mult pentru tot ceea ce faci pentru noi si pentru multi alti turisti, in aceasta perioada dificila si neprevazuta.
    Suntem cu totii foarte afectati de tot ce se intampla, persoane fizice sau juridice, toata lumea pierde lucruri, bani, visuri, vacante, locuri de munca etc. Nici nu vreau sa ma gandesc ce eforturi se fac acum in turism si cate probleme a cauzat nebunia asta.
    Te rog sa soliciti voucherele pentru biletele de avion si vom vedea ce vacanta ne va fi destinata in viitor. Important este sa ne pastram speranta ca vom putea calatori cat mai sigur si sanatosi.
    Cat despre tine, numai cuvinte de lauda si toata aprecierea mea pentru implicarea ta si pentru cum gestionezi fiecare client, fiecare situatie, fiecare intrebare sau nelamurire. M-ai facut sa ma simt linistita ca vacanta aceasta a fost in mainile tale si ale FreshHolidays. Ma bucur ca “pandemia” ne-a prins impreuna si cu certitudine tot impreuna vom ramane si dupa trecerea ei. Sper sa nu abandonezi nici tu lupta, sa reusesti sa depasesti cu bine aceasta perioada si sa ne continuam cautarile viitoare cu acelasi entuziasm cu care am facut-o de atatea ori!
  6. Larisa – luna de miere in Mauritius in iunie (low season) mutata fara niciun cost suplimentar in octombrie 2020 (full season)
    Buna Ruxi
    Esti o minunata 🤗🤗🥰

    Multumim frumos

     

  7. Nicoleta

    Buna ziua.Va salut cu drag.Simo e acasa ,in mare parte si datorita d-stra.Multumesc! Sper ca si d-stra si cei dragi sunteti sanatosi si va doresc tot binele din lume!

     

Va multumim, va multumim inca o data.

 

Lupta inca nu s-a incheiat, mai avem multi multi oameni in vizor, care au ales Fresh Holidays pentru o vacanta, o calatorie memorabila si care, din pacate, nu se vor mai putea bucura de ea conform planurilor. Dar noi suntem convinsi ca se vor bucura de ea, la un moment dat si ne luam angajamentul sa facem tot ce ne sta in putere ca ei sa isi traiasca visul, chiar daca mai tarziu.

 

Aceste 2 luni se vor face probabil 3, 4, 5, 6, nu conteaza, noi vom ramane aici, mai buni, mai puternici, mai aproape de voi si mai determinati sa iesim din criza cu capul sus, invingatori.

E o lupta pe care o dam toti, pentru a ne implini visele si doar alaturi de voi, doar cu ajutorul vostru, cooperarea voastra, comunicarea voastra si intelegerea voastra in aceasta perioada, vom reusi.

 

Va multumim inca o data tuturor pentru suportul oferit pana in prezent! Continuati sa visati! Nu abandonati lupta! Vom salva vacantele impreuna si cand vom pleca, ne vom bucura de ele mai mult ca niciodata!

 

Va invit sa cititi si partea a doua, aici – De ce este poate cel mai bun moment sa investesti in turism, in calatorii in general.

Fresh Holidays

  •    Colonel Corneliu Popeia 43, Sector 5, Bucuresti
           - vis-a-vis de Greengate

  •    Mobil: +40754 012 262
                        +40770 574 088

  •    Mail: info@freshholidays.ro