Ecuador & Galapagos Experience – prin comunitatile din Anzi si jungla ecuatoriala – partea 2

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Anzii superiori, vulcanul Cotopaxi si comunitatea de indieni Otavalo.

Povestea in Ecuador continua cu experientele autentice locale alaturi de comunitatile de indieni din Anzi si jungla ecuatoriala.

O experienta diferita te asteapta cand parasesti capitala si pe masura ce te departezi, incepi sa simti cate putin din Ecuadorul autentic. O nota aparte o constituie zona Anzilor Superiori si aici discutam despre zonele situate la altitudini de peste 3000 m.

Stiai ca palariile Panama sunt originare din Ecuador?

Otavalo, este unul dintre poate cele mai cunoscute locatii din Ecuador, pentru ca aici traiesc celebrii indieni care confectioneaza manual Palariile Panama autentice dar este si locul unde se desfasoara celebra piata de artizanat de unde poti achizitiona tot felul de chestii interesante lucrate manual. Eu mi-am luat niste sculpturi, magneti pictati manual si o pereche de botosei crosetati pentru fetita noastra. As fi luat si o patura dar nu mai aveam loc in bagaj.

Strajuita de vulcanul sacru Cotocachi ce masoara peste 4900m altitudine, comunitatea din Otavalo traieste inca conform traditiilor si obiceiurilor stravechi, insa se bucura mereu de vizitele turistilor, iar caldura lor se simte la tot pasul.

In aceeasi zona se afla si multiple hacienda, celebrele conace construite de colonisti ca prim lucru ce il faceau cand se stabileau intr-o zona. Preferau zonele inalte datorita resurselor, a temperaturilor comparabile cu cele din Europa dar si datorita protectiei pe care o ofereau in cazul unor invazii.

Acum, vechi de peste 4-5 secole, aceste hacienda sunt adevarate opere arhitecturale care ofera experienta unica a trecerii intr-o alta lume, o lume desprinsa din povesti, de indata ce ii traversezi pragul. O cafea ecuadoriana si un fresh de portocale sunt recomandate pentru ca experienta sa fie completa, mai ales cand vizitezi celebra Hacienda Cusin. Aici se poate inopta iar unele dintre programele noastre includ cazarea in acest loc unic.

O alta experienta inedita o ofera o tura cu masina si apoi hiking pe un vulcan aflat la mare altitudine. Si ma refer aici la celebrul Cotopaxi care atinge cerul de la 6000 de m altitudine. Drumul cu masina prin Parcul National urca pana la 4800 m, de unde mai ai 400 m de catarat panta abrupta pentru a ajunge la refugiul unde te asteapta o supa calda si un ceai fierbinte din frunze de coca. E bine sa fii imbracat gros pentru ca ninge abundent. Eu nu am fost echipat corespunzator si am suferit un pic.

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”20px”][vc_row_inner css=”.vc_custom_1467904035117{padding-top: 10px !important;padding-bottom: 10px !important;}”][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”3531″ img_size=”medium” onclick=”link_image”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”3532″ img_size=”medium” onclick=”link_image”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”3534″ img_size=”medium” onclick=”link_image”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_empty_space height=”20px”][vc_column_text]

Plecand de pe Cotopaxi, destul de infometat, am ajuns la Hacienda unde Alexander von Humboldt a stat pe perioada expeditiei sale in Ecuador. Urmand o alee strajuita pe ambele parti de Eucalipti enormi, primii plantati vreodata in Ecuador, imaginea acestei hacienda te va marca, de indata ce se iveste de dupa tulpinile ultimilor arbori. Desprinsa parca dintr-un film de epoca, hacienda dispune de un restaurant de foarte buna calitate, camere confortabile si o priveliste superba catre vulcanul Cotopaxi.

Dar experientele in zona Anzilor Superiori pot continua pentru luni de zile, intrucat timpul petrecut de mine in aceasta zona nu a facut decat sa imi deschida apetitul ca la anul sa revin cu grupul nostru de turisti si sa savurez mai intens fiecare clipa ce mi se ofera.

Dar Ecuador le are pe toate si nu poti spune ca ai vizitat Ecuadorul continental daca nu ai petrecut macar o noapte intr-un lodge din padurea tropicala.

Mindo, Septimo Paraiso si drumul pasarilor colibri.

Schimbare de peisaj. Coborand, incep sa se iveasca treptat padurile dese, copacii acoperiti de bromelia si vegetatia luxurianta pe care te astepti sa le vezi cand calatoresti intr-o tara ecuatoriala.

Ne-am indreptat spre coasta Pacificului, aflata la inca 4 ore de drum cu masina de locul unde am parasit soseaua principala si ne-am afundat in padurea Tropicala pe drumuri laturalnice si am ajuns aproape imediat la Septimo Paraiso. Acesta este un lodge superb, o unitate de cazare ecologica, aflata in inima unei rezervatii protejate, rupta parca de lumea reala. Intr-un cadru paradisiac unde pasarile colibri zboara intr-un haos organizat in jurul tau, unde maimutele sar din copac in copac si diverse mamifere micute se plimba nestingherite pe langa masa ta de sub ficusul imens, timpul pare ca trece altfel iar clipele se scurg cu un rost.

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”20px”][vc_row_inner css=”.vc_custom_1467904777574{padding-top: 10px !important;padding-bottom: 10px !important;}”][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”3538″ img_size=”medium” onclick=”link_image”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”3535″ img_size=”medium” onclick=”link_image”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”3533″ img_size=”medium” onclick=”link_image”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_empty_space height=”20px”][vc_column_text]

Am facut o baie in piscina, m-am relaxat la jacuzzi pana s-a inoptat si apoi am dormit bine de tot ascultand sunetul naturii direct de la sursa, fara sa trebuiasca sa rulez vreun mp3 copiat ilegal de pe torente.

In aceeasi zi am vizitat si satul Mindo, am baut o bere locala la o carciuma din sat, am mancat o portie dubla de Empanadas cu carne si am povestit cu Francisco despre modul de viata al localnicilor. Este incredibil de frumos sa traiesti cateva ore alaturi de ei, sa traiesti ca ei, sa simti ca faci parte integrata din comunitatea lor.

DSC_0134A doua zi a venit momentul sa revenim in Quito, insa de aceasta data Francisco a propus o ruta secundara, un drum fara asfalt, drumul pe care fac ei de obicei turele cu bicicletele cu turistii mai activi. Noi am lenevit insa in masina si am parcurs drumul care se numeste sugestiv, drumul pasarilor colibri. Drumul ne-a purtat din nou prin niveluri diferite de vegetatie, am urcat pana la 3600 m pe acest vulcan acoperit de paduri pentru a cobori apoi in Quito. Pe drum nu am intalnit nici macar o masina in cele 2 ore in care am parcurs 40 km, timp in care ne-am oprit de nenumarate ori pentru fotografii, pentru a hrani un catel infometat si pentru a admira natura in forma ei cea mai pura.

Asa s-ar povesti pe scurt experienta mea in Ecuadorul continental, o experienta pe care o impartasesc cu voi acum si pe care sper sa o traim impreuna cat de curand, intr-un program mai frumos si mai spectaculos decat oricare altul realizat pana acum in Ecuador.

Ma pregatesc acum sa va povestesc in articolul urmator, cele 4 zile de aventura petrecute in cel mai faimos parc national din lume, locul pe care mi-am dorit sa il vizitez inca dinainte de a sti sa citesc si la care am visat cu ochii deschisi toata copilaria mea, Insulele Galapagos.

Esti interesat de cel mai complex si spectaculos tur in Ecuador si Galapagos care se organizeaza din Romania?

Descopera „Bright Ecuador & Galapagos – program cu plecari garantate pentru minim 2 turisti”

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”20px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Cele mai indragite de catre clientii nostri

Vreau oferta personalizata

Iti putem propune cea mai buna varianta. Luam in calcul peste 40 de criterii cand generam oferta. Nu ne crede pe cuvant! Citeste povestile